
Solvår Weum
Briljant Stockholm, Mitt & Nord
solvar.weum@briljant.se
08-519 773 40
Lär känna Solvår Weum, kundansvarig med intresse för IT och skapande
I sin roll som kundansvarig på Briljant Ekonomisystem, där hon varit sedan 2018, brinner Solvår för att utveckla och utbilda kunderna. Hon uppskattar särskilt de nära kundkontakterna och att få stötta och ge råd för att kunden ska fatta välgrundade beslut.
Solvår har en bred och gedigen ekonomibakgrund som spänner över flera branscher och länder, både i Sverige och Norge. Hon har haft en mängd olika ekonomiroller, där även IT alltid varit ett stort intresse som följt henne genom åren. När hon började på Briljant var det just hennes kombination av ekonomi- och IT-kunskap som gjorde att hon snabbt fann sin plats. Siffror och analys är något hon alltid gillat, och det var också det som lockade henne till ekonomibranschen från första början. Solvår är en kommunikativ ekonom som har gett henne en unik förmåga att prata med alla typer av människor, oavsett befattning, vilket hon ser som en stor tillgång i sin nuvarande roll. Något som hon gillar extra med Briljant Ekonomisystem är att det är ett litet familjeföretag med många professioner och att det är ett helhetssystem.
När Solvår inte är på jobbet älskar hon att skapa. Oavsett om det handlar om att sy, sticka eller bara vara kreativ på andra sätt, finner hon glädje i att vara aktiv och engagera sig i saker. Hon tycker också om att umgås med vänner, familj och bonusbarnbarn. Förutom sitt intresse för skapande, ser hon till att vara ute och röra på sig på olika sätt.
Tre snabba med Solvår:
Spara eller slösa?
”Jag gillar att spara, eftersom ett sparkapital ger dig möjligheten att slösa och göra roliga saker senare.”
Spontant eller planerat?
”Spontant planerat? Jag upplever mig själv duktig på att planera men älskar också när en spontan fika faller in eller när bonusbarnbarnet oplanerat kommer förbi.”
Äventyrsresa eller chartersemester?
”Absolut chartersemester. Jag vill ha det enkelt och bekvämt just nu.”
Hos oss finns två supportavdelningar som står redo att assistera dig: Programsupporten för frågor om programmets funktioner och ASP-supporten för hjälp med molntjänsten Briljant ASP.
För att vi ska kunna hjälpa dig så snabbt och effektivt som möjligt ber vi dig att i första hand skicka dina frågeställningar via mejl. Om du hellre vill förklara ditt ärende muntligt, går det bra att ringa och lämna ett röstmeddelande – vi återkommer så snart vi kan.
Vi ser fram emot att hjälpa dig!