Christopher Garrido – 18 år i Briljants tekniska support
Christopher Garrido har arbetat på Briljant sedan 2007 och är idag en del av ASP-teamet som hanterar den tekniska supporten för företagets molntjänster – ett arbete som kräver både nyfikenhet och flexibilitet, där ingen dag är den andra lik.
Med en bakgrund inom bland annat IT hos Kriminalvården och universitetsstudier i Norrköping tog Christopher steget till Briljant för 18 år sedan. Sedan dess har han följt med i teknikens utveckling och anpassat sin roll därefter. På fritiden, när han inte hjälper kunder med sin tekniska expertis, lagar han gärna mat – särskilt utomhus över öppen eld – samtidigt som han umgås med vänner och familj. Även idrott och speciellt basket ligger honom varmt om hjärtat.
Under sina år på Briljant uttrycker Christopher att han har lärt sig mycket, inte minst om ekonomisystem, och han ser fram emot fortsatt utveckling, både i sin roll och tillsammans med kollegorna.
– Tekniken förändras hela tiden och det gäller att hänga med. Det är nog en av alla anledningar till att jag har valt att vara kvar hos Briljant under så lång tid. Det är viktigt att ligga steget före och förstå vad kunderna behöver, ibland innan de själva vet det. Du vet aldrig riktigt vad som väntar när du loggar in på morgonen. Det är just det som gör jobbet så varierat och roligt, säger Christopher.
Reflektion över Briljants jubileumsår
När Briljant nu firar 30 år så reflekterar Christopher över vad som gjort att företaget hela tiden fortsatt att växa.
– Jag tror det handlar om att vi är lyhörda och kundfokuserade. Det är det som bygger förtroende. Det är även roligt att få vara med och utvecklas, både som individ och som team. Vi har ett bra samarbete och det finns alltid någon ny kunskap att plocka upp, säger han.