Säg hej till Jenny Norin – ny kundansvarig

I februari började Jenny Norin som kundansvarig. Med en gedigen bakgrund inom ekonomi och ett stort intresse för kundkontakt, ser vi fram emot att ha med henne i teamet. För att du ska få lära känna Jenny lite bättre har vi ställt ett par frågor till henne.

Kan du berätta lite om dig själv och din bakgrund?
Jag har jobbat länge inom ekonomi, från ekonomiassistent till ekonomiansvarig. De senaste åren har jag arbetat som redovisningsekonom inom en koncern i installationsbranschen. Där har jag haft en bred roll med allt från kund- och leverantörsreskontra till projektredovisning och årsbokslut.

Jag är född och uppväxt i Örebro och har alltid haft en förkärlek till siffror och problemlösning, vilket gjorde att jag naturligt drogs till ekonomibranschen. När jag inte jobbar tycker jag om att träna och resa.  Jag gillar resmål som kombinerar storstad med hav och strand, för att få det bästa av båda världar! Jag tycker också om heminredning och att umgås med vänner och familj.

Berätta om din roll på Briljant
Jag började på Briljant den 1 februari. Jag har alltid velat prova något nytt, där jag samtidigt kunnat dra nytta av min redovisningskunskap.

Rollen som kundansvarig är varierande där jag stöttar och hjälper kunder att implementera ekonomisystemet. Det kan även handla om allt från att hjälpa till med rapporter och lösningar för projektredovisning, till att fungera som en länk mellan kunden och systemets möjligheter. Varje dag ser olika ut beroende på kundens behov och frågor. Det är just den variationen jag tycker är rolig!

Vad tar du med dig från tidigare yrken som är extra bra i rollen som kundansvarig?
Jag har erfarenhet från olika branscher vilket gör att jag snabbt kan sätta mig in i kundernas verksamhet. Min kunskap inom exempelvis projektredovisning, prognoser och successiv vinstavräkning är även något jag tror kommer vara extra värdefullt i min nya roll. Förståelsen för praktiskt ekonomiarbete är en stor tillgång när man ska hjälpa kunder att anpassa och förstå systemets funktioner.

Vad ser du fram emot med din nya roll?
Jag ser mest fram emot kundkontakten. Det ska även bli spännande att fördjupa mig i systemet och hitta lösningar som förenklar och förbättrar kundernas vardag. Här kommer jag få kombinera mitt intresse för ekonomi med mänskliga möten, det ska bli väldigt roligt.