Vi söker en kollega till programsupporten i Norrköping

Brinner du för kundservice och har lätt att samarbeta med andra? Vill du dessutom jobba i ett familjärt bolag som kännetecknas av prestigelöshet där man jobbar nära och har korta beslutsvägar? Sök då jobbet som Programsupport på Briljant i Norrköping!

Företagspresentation
Briljant Ekonomisystem är utvecklat i Sverige av personer med bakgrund från redovisning och ekonomi. Briljant har varit verksamt sedan 1994 och idag är vi totalt 35 personer med en omsättning på cirka 35 miljoner kronor.

Programmet innehåller en mängd funktioner som kan kombineras på valfritt sätt där varje funktion dessutom kan anpassas efter kundens behov. De funktioner som programmet erbjuder är bland annat; fakturering, leverantörsfakturahantering, bokföring, bokslut, årsredovisning, order, tidredovisning, projektredovisning, lager, koncernredovisning, löner, hyresredovisning, analys & rapportfunktioner.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Till Briljant Supportavdelning i Norrköping söker vi nu en medarbetare för programsupport där arbetsuppgifterna i huvudsak handlar om att besvara kundernas frågor och ge support i systemet via telefon och mail.

I tjänsten ingår också viss felsökning och ibland även mindre debiterbara uppdrag emot kund så som anpassningar av systemets funktioner. Viss administration i form av ärendehantering i CRM-system och återkoppling till kollegor samt kunder förekommer också. Vi ser gärna att du är öppen och har lätt för att kommunicera då tjänsten innebär mycket kundkontakt. Arbetet är både självständigt och utförs i grupp. Vi ser gärna att du har lätt för att tillgodogöra dig ny teknik och information och trivs med ett omväxlande arbetstempo.

När du jobbar på support sköter du tillsammans med dina kollegor ärenden från start till mål. Det handlar om allt från enklare frågeställningar om hur programmet fungerar, problemlösningar och felsökningar till mer avancerade debiterbara anpassningar eller diskussioner där du på ett pedagogiskt sätt får förklara och argumentera för den bästa lösningen för kunden.

Din profil
Vi lägger stor vikt vid din personliga potential men för att lyckas i rollen behöver du ha några hårda ”skallkrav” med dig:

  • Gymnasieexamen
  • Minst 1 års arbetslivserfarenhet av kundservice/kundsupport och/eller redovisning
  • Flytande svenska i tal och skrift
  • Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
  • Goda kunskaper i Office-paketet

Du kan läsa mer om rollen och ansöka här!